Hurra, endelig Internett på toget!?Det er nesten for godt til å være sant: Nå kommer Internett på toget! Gjøvikbanen er førstemann ut. Jeg krysser fingrene for at det går bra der og at det ikke tar alt for lang tid før vi andre også kan glede oss over å surfe hemningsløst som togpassasjerer. For oss kroniske NSB-kunder lover dette godt. Jeg savner det ikke så mye på den daglige turen Drammen-Oslo-Drammen, men på litt lengre togturer må jeg vel innrømme at det hadde vært noe praktisk med nettilgang. I ny og ne. På NSB Komfort frister de i dag med “uttak til pc”, hvilket betyr strøm. Hvis jeg om en stund også kan få tilgang til trådløst nettverk blir det plutselig mye mer verdt å punge ut med de ekstra kronene det koster å sitte i komfortavdelingen. Apropos kroner: NSB sier til VG at tjenesten blir gratis i testperioden, men at de ikke vet hvordan det blir etterpå. Sånn for å holde finger´n i været og gjette vilt tipper jeg at det IKKE blir gratis etter testperioden. De skal nok fortsatt ha 85 kroner for koppen med kaffe og tilgang til dagens aviser, og så kommer Internettkostnaden i tillegg. Noen som vedder imot? Annonse | |||||||||||
Nyeste kommentarer