FortvilaEg blir så fortvila. Plutselig ska personer som e totalt utenforstående komme og påstå at det e mi skyld at grisen våres e død. Det fins no grenser for ka man ska kunne beskylde ein person for! Ska eg liksom feste grisen i bånd då, og la den stå fast nett som ei bikkja? Hallo? Man kan ikkje styre dyr, de gjør stort sett det de vil. Og den kommentaren såra meir enn eg tror personen som skreiv det, veit om. Men sånn e det når man ikkje lese heile saken, bare deler av den, og sette sine egne konklusjoner. Men fy så sint eg blir. Det e snakk om å uttale seg før man tenke. Før man tenke på ka følelser andre faktisk har. Men dessverre består denna verdenen av sånne personer. Effekten Facebook har på folkEg blir sittende og fundere på kor dumme folk e egentlig. Kor dum e man egentlig blitt når man tror på alt som står på Facebook? Når man føle at ein status der e nok te å lage sine egne konklusjoner, og dermed fornærme andre personer? Herregud, folkens, skjerp dåkke!!! R.I.P.R.I.P. lille venn Ingen ska få si at du “bare” va ein gris. For du va ikkje bare det. Du va så ufattelig mye meir. Større personlighet hos ett dyr enn det du hadde, ska man leite lenge etter. Savnet etter deg e uendelig stort. Ett tomrom e igjen og ingen kan erstatte det. Eg skulle bare ønske du låg her i sofaen ved siden av meg med de herlige gryntelydene dine. Eg smelta med ein gang eg såg deg, og eg visste at du skulle bli min. Så lenge det varte. Du har det bedre der du e no, det veit eg. Og eg sku ønske eg kunne gjøre det godt igjen, at eg aldri reiste i fra deg den dagen. Då hadde du fortsatt vært her hos meg. Lille, skjønne tingen min. Sov godt, så ses vi kanskje igjen <3 Når starter skolene opp igjen?Kan noen fortelle meg når skolene i Odda starter opp igjen? Countryfestival i SeljordDå har eg vært på min første countryfestival, og det va langt fra sånn som eg hadde trodd. Eg va negativ og såg ikkje noe grunn te at vi sku sitte utfor ei campingvogn ei heil helg og glo. Men! Eg hadde det skamartig! Sosialt, mye rart å se på, godt selskap, bra musikk, og ikkje minst, muligheten te å få seg ein dusj og gå på dass va super. Eg såg for meg noen skitne dasser med drit og piss øvealt. Men nei, det va reint og heilt greit! :) Så de som har et negativt syn på coutryfestival, så prøv det, og eg e sikker på at du har forandra meining. Det består ikkje kun av coutrymusikk, ska innrømme at det va rart å sitte på campingen og høre all slags musikk rundt omkring. Også vil eg takke Sie Gubba, Vassendgutane og Too Far Gone for noen knallbra konserter!! Rett og slett frekke turisterSommaren e her, og eg har vel aldri før vært så opptatt av frekkheten til turister før. De fleste her veit vel kor Grønsdal e, og det e der eg tilbringe tida mi no i sommar. Vi har pussa opp og styrt på. Uansett. Vi har utsikt til hovedveien fra stua våres, pluss ei bikkja som bjeffe når det komme folk. Og no i sommar har vi ofte fått “besøk”, av uvedkommede. Turister som kjøre inn i gårdstunet, stoppe bilen og går utav for så å trekke fram kamera og ta bilder. Og de bryr seg svært lite om at det faktisk bor folk på gården! Vi har fleire ganga fått rapportert om fremmede biler som har stått parkert utfor huset når vi ikkje e heima, og om folk som rett og slett har slått opp telt for natta på bakkene rundt huset. Seinast idag kjørte det ein bil over brua, stoppa og begynte å ta bilder. Det e så sanseløst frekt! I fjor hadde vi et tilfelle der ein campingbil parkerte der vi ska bygge garasje, og når gubben min gikk og sa i fra om at det va privat eiendom og at de måtte flytte seg, så NEKTA de! Mitt første møte med ei gresshoppaVanligvis e eg livredd alt av insekter, men denna skapningen måtte eg bare studere nærmare. Eg har aldri sett ei gresshoppa før, kun hørt de i Danmark, Sverige og på Sørlandet. Har aldri hverken sett eller hørt gresshopper her på Vestlandet, så eg må si meg svært overraska når det satt ei på trappa utfor huset mitt no nettopp :) Må selvfølgelig legge ut de bildene eg tok. Speilreflekskameraet mitt ligge selvfølgelig i Grønsdal og no befinne eg meg på Freim. Typisk! Uansett, e det andre som har sett denna skapningen her i Hardanger før? Stundshow NLILegge med et par linker av bilder eg har lagt ut på facebook. Ta gjerne ein titt :) http://www.facebook.com/album.php?aid=57945&l=c788d&id=556405890 http://www.facebook.com/album.php?aid=57947&l=f8cf9&id=556405890 Håpe linkene fungere :) Dårlig av dyrelegenVi drive og bytte tak og fikse litt i Grønsdal, så det sir seg vel sjøl at det ligge litt spiker og andre skarpe gjenstander rundt omkring. Det måtte jo selvfølgelig skje noe med ein av oss, og det blei Nemo, hunden min. Han har klart å kutta seg på ett eller anna under puta på venstre labb. Noe som resultere i at det begynne å blø hver gang han e ute og springe. Eg og svigermor satt og såg litt på såret, og blei enig om at det såg fint ut, men at dyrlegen burde kanskje nett se på det og si noe om ka vi burde gjøre. Så eg og gubben reise ner der på onsdags ettermiddag, sitte først ein halvtime i kø, for så å få blankt avslag. Ho kunne ikkje se på såret, ikkje to minutt ein gang, og eg fikk grei beskjed om å ringe vakthavende dyrlege. Sånt syns eg e forferdelig dårlig. Det hadde tatt to minutt, ikkje det ein gang, for ho å bestemme om vi sku komma ner igjen neste dag, eller om såret såg fint ut. Ka ska vi då med åpent dyrlegesenter viss ho absolutt ikkje har tid te noen ting? Eg skjønne at de kun va to stk på, men eg tror faktisk de som hadde time der nede, kunne ha avsett to minutt så ho kunne tatt ein avgjørelse. Kanskje eg henge meg opp i detaljer som egentlig ikkje betyr noe, men følte liksom ikkje at servicen va heeeeilt på plass nett den dagen. Lille undulatbabyene mineMå vise fram gullene mine :) Av seks egg, kom det to små nurk. Absolutt ikkje fine når de kom ut av egget, men no ette ei og ei halv veka, så e de jo blitt heilt herlige :) E stygt redd for at Fru Pipp (mamma undulat) har fleire egg på gang, men… Vi får nyte tia med de to små så lenge det vare :) Campingvogn ønskes kjøpt!!!No har vi vært skikkelig uheldige to ganger på rad her. To ganger har vi vært på vei for å se på campingvogn i distriktet, og fått telefon om at vogna blei solgt rett foran nesa på oss. Så eg prøve fortvilt her: Vi ønske oss campingvogn, gjerne med fortelt. I bra stand, selvfølgelig. Vi kunne tenkt oss noe i prisklassen 20 000 til 30 000kr. Kan kaaaanskje gå LITT opp i pris viss det e snakk om et skikkelig kupp. Må helst være i distriktet. Så då håpe eg at noen tar kontakt :) Si i fra viss du veit om noe iallefall! Stolt øve meg sjøl!Eg sitte her og e så ufattelig stolt. Det finnes ikkje ord for kor stolt eg e av meg sjøl! :) Annonse | |||||||||||
Nyeste kommentarer