Kom videre i Norske talenter (2009
Skien Mauricio har spilt vanlig trekkspill, pianotrekkspill og spiller nå på sin toraderspiller. - Jeg liker veldig godt å spille på instrumentet og øver hver dag. Jeg har veldig lyst til å vinne, men synes jeg er heldig som kom videre og vil ikke vente meg alt for mye. Han har vært med i UM,NM og en del lokalrekorder i dans. - Da hadde jeg et veldig høyt fokus om at jeg skulle vinne og stå helt til slutt og det klarte jeg. Med toradereren,har han spilt og Mauricio elsker å jobbe med musikk og har spilt siden han var en 6 år gammel gutt. Mine foreldre merket at jeg hadde talent og har støttet meg og hjulpet meg fremover avslutter han og håper han får komme videre. Verdens beste og flotteste kjæreste
Mauricio og Benedicte,fant hverandre gjennom felles venner. Toraderløven,Mauricio, er veldig heldig,som De er begge veldig heldige,som har hverandre og hverandres kjærlighet. De møttes gjennom felles venner. Kjæresten min er omtenksom,snill,tålmodig, Et nærmmere og større intervju,med Mauricio Torill Erdall,sprer musikk glede
For Torill Erdal,er musikk livet . Musiker,Torill Erdal,er alenemamma til 4 gutter. Musikk er selve livet for Torill. - Det gir henne styrke og håp for livet -Det beste hun vet,er å få opptre for - Hun er en kristen person,som er åpen for all type musikk. Selv om hun jobber med musikk,så Som allenemamma til 4 gutter, er ikke det -Hun forteller, at hennes mor bor i Torill har allerede skrevet,ca.300 Dette er sabger,hun en gang,har ønske om Det er noe hun jobber med,dag for dag,for en ganf nå. Men i det private,har hun allerede lagd 3 musikk plater. Enn av hennes favoritter,er blant Hun har ordnet seg et fast oppdrag,en gang Dette er bådde de ansatte og eldre Vi ønsker Torill Erdal,lykke Vi vil selvfølgelig,følger henne videre. Imens,kan dere følge Torill på bloggen: http://torillsprerglede.blogspot.com/ Herlig frelst på Visjon Norge
Mauricio som opprinnelig er fra Colombia i Sør- Amerika kom til Skien i mai 2008. Han har en lang og vond historie bak seg. Men for fire uker siden ville han ta imot Jesus og be frelsesbønn – på direkte sending i Visjon Norge fra Skien. – Jeg er glad jeg har funnet Jesus, sa Mauricio til Norge IDAG. Jeg har fred i sinnet, er glad og sover bedre. Nå vil jeg bruke musikken som lever i meg, og mulighetene jeg får når jeg opptrer, til å fortelle om Jesus. Mauricio prydet hele førstesiden i Varden, Grenlandsområdets avis, samme dag som han ble frelst. De fokuserte på det det norske musikktlanetettalentet fra Colombia, i tlemarksbunad. Vi ser gutten med de varme øynene og det vinnende smilet som ble nummer to i ungdomsmesterskapet i dans i forfjor og som deltok i Norske Talenter i fjor, men ble syk i underveis. Fot for rekorder Til nå har han satt norgesrekord i dans på 65 timer og i torader på 40 timer, noe som har gitt han kallenavn som Torader og Danseløve. Han skal prøve seg igjen, også denne gang med torader og telemarksbunaden som han fikk låne av Husfliden i Skien. Som liten kom han bort fra familien sin i storbyen Medellin og havnet på barne- og fosterhjem før de fant moren hans igjen. Han ble adoptert bort, og kom til Norge som seksåring. Musikalsk som han var, lærte han tidlig å spille trekkespill. Torader, som han har flere av, har han spilt siden barnsben av. Men Mauricio er musikalsk på flere måter, piano, trommer, gitar. Han elsker alle sjangre musikk, danseband, hip hop, disco, folkemusikk, men toraderen er spesiell. På den spiller han polka, vals, masurka, reinlender. Også julemusikk. Midt i all den musikalske gleden har 25-åringen et budskap han vil fram med. – Jeg vil fortelle om det som har holdt meg oppe, alt det vonde jeg har opplevd som kanskje kan hjelpe andre. Han vil gjerne skrive sin biografi som han har holdt på med siden han var ungdom – og spurte Norge IDAG om litt hjelp forleden. Når er Gud min styrke og Jesus min beste venn sier Mauricio. - Barn og unge som blir utsatt for mye smerte, er det absolutt verste som kan skje, mener Mauricio som har sin gudstro å lene seg til. Mauricio har fått en rekke presseklipp opp gjennom tiden. 25-åringen har utrettet mye. Men livet har ikke vært noen dans på roser. Rasistiske trusler har også vært med i bildet. Vi er på gaten i Skien, den smilende gutten blir alvorlig når vi snakker om det. Han har blitt sviktet mer enn en gang – men aldri gitt opp. – Jeg leter etter det positive, sier en blid gutt. Han tror at det gode skal seire. Og nå når jeg hører Jesus til, har jeg fått en hjelp og en styrke som er mye sterkere enn meg, vitner han. Kjærestepar med overraskelse på lur
I februar gjør gladgutten Mauricio Evensen comeback i «Norske talenter», sammen med kjæresten Benedicte Jenssen. De lover seerne en overraskelse på slutten. - Vi kan ikke røpe hva som skal skje. Det må holdes hemmelig, sier de to og ser forelsket på hverandre. Mauricio har også vært med i TV2-programmet «Norske talenter» tidligere. At han ikke var på skjermen særlig lenge, skyldtes ikke dommernes dom. - Tilbakemeldingene var gode, men jeg ble syk underveis, og følte meg utslitt. Presset ble for stort, men denne gangen vet jeg hva jeg går til, sier den sjarmerende 25-åringen, som er oppvokst i Colombia og på Løten i Hamar. Da han traff kjæresten, skiensjenta Benedicte Jenssen, for to år siden, flyttet han til Skien. Nå har hun blitt hans assistent, og mens Mauricio skal spille torader i telemarksbunad, skal Benedicte danse til folkemusikken. SELVBIOGRAFI Mauricio har selv gjort det bra i flere dansekonkurranser, og spiller både reinlender, vals og polka så folk spretter opp av stolene. Når han tar med seg toraderen rundt omkring på eldresentre, skaper han liv i ellers stille stuer. Mauricio har både vært innom kokkeutdanning og servitørskole, uten å ha blitt fristet til å jobbe med mat. Det er musikken som står hans hjerte nærmest, og som hjalp ham gjennom en oppvekst med mye mobbing. - Da jeg ble adoptert, og flyttet fra Colombia til Hamar som seksåring, ble jeg mobbet, både av elever og lærere. Det ble musikken som reddet meg, sier Mauricio, som planlegger å gi ut en selvbiografi. - Manuset er ferdig, og jeg skal snart i møte med et forlag som har vist interesse for å gi ut boken. Det skal handle om hvordan det har vært å være adoptivbarn og mobbeoffer. Jeg håper den vil hjelpe andre til å få håp, og tro på livet, sier han. KLEDD I BUNAD Øst-Telemarksbunaden har han fått lånt av Husfliden i Skien. Skulle han kjøpt den, ville den kostet rundt 50 000 kroner. - Vanligvis går jeg gjerne kledd i dress, men jeg trives veldig godt i bunaden, som jeg får bruke når jeg opptrer. Opprinnelig var det dommeren Mia Gundersen som hadde bunadsideen, røper han. Foreløpig opptrer han i lånte fjær, men han håper å kunne kjøpe sin egen bunad en dag. - Hvis jeg en gang i fremtiden tjener mye penger på musikken, vil jeg gjøre det, sier Mauricio, som vil gi alt når han entrer scenen i februar. - Nå er det musikk for alle penga. Musikken har reddet meg
Mauricio Brobakk Evensen har opplevd mye vondt i livet. Men det vanskelige skal ikke ta meg, forsikrer 25-åringen. Varden.no SKIEN: Det er ikke alle mennesker som setter deg i umiddelbart godt humør. Mauricio gjør det med sin utstråling, varme og ikke minst toraderspill som fikk Vardens redaksjon til å klappe og smile i takt. Mistet familien Mauricio som opprinnelig er fra Colombia i Sør-Amerika kom til Skien i mai 2008. Han har en lang og vond historie bak seg. Som liten kom han bort fra familien sin i storbyen Medellin og havnet på barne- og fosterhjem før de fant moren hans igjen. Hun ønsket å adoptere ham bort. Ikke miste håpet Fot for rekorder Jeg vil opptre så mye som mulig for å utvikle talentet mitt, sier Mauricio som har Michael Jackson som sitt store forbilde og en egen fot for rekorder. Følg toraderløven på bloggen: toraderspillerogdanser.blogspot.com Gledesspreder og nyfrelst!
Han heter Mauricio Brobakk Evensen og er kjent som en gledesspreder. Lørdag hadde avisen Varden viet sitt hovedoppslag på førstesiden til Mauricio, som ble frelst på direkten under konferansen i Skien. På grunn av tidlig deadline hadde ikke avisen rukket å få med seg den store begivenheten som fant sted fra scenen i GKS-kirken. Mauricio, opprinnelig fra Colombia, mente alvor med sitt standpunkt og stilte villig opp under evangeliseringskampanjen “Gud i din by” dagen etter. Han vitnet om sitt nye liv for personer han møtte på gata i Skien. Kameraten hans ble også frelst gjennom evangeliseringskampanjen. Han ble intervjuet og bedt for av Jan Hanvold under lørdagens sending fra GKS-kiken. - På fredag var det åtte personer som tilkjennega at de bad frelsesbønnen, sier Tore Kransberg, leder for prosjektet “Gud i din by”. Teamet hadde stand på torget midt i Skien. - Tidligere på dagen hadde det vært en skoledemonstrasjon i byen slik at vi også fikk snakke med mange ungdommer, sier Tore. 18 bad frelsesbønn - Det var jo dette vi håpet på. Vi ønsker å motivere andre til å gjøre det som vi har begynt med. I alt var det 18 personer denne lørdagen som tilkjennega at de bad frelsesbønn, sier Tore Kransberg. Skikkelig frelst - Jeg opplevde det sterkt og godt. Jeg er skikkelig frelst nå, sa Mauricio, 25 år gammel og som stilte i vanlig “sivilt” og droppet den fine bunaden fra dagen i forveien. Mauricio kom til Norge i mai 2008 . Han ble adoptert bort av sin mor etter en vanskelig barndom hjemme i Colombia. - Jeg skjønner henne godt. Vi hadde et liv preget av fattigdom og mye vondt. Hun ville mitt beste, sier Mauricio i følge Varden. Han har også opplevd mye mobbing og rasisme i Norge. Men takket være sitt smittende humør og store musikalske talent, har han vunnet mange hjerter. Og nå har han i tillegg fått Jesus i sitt eget hjerte. Toraderløven og kjæresten, på norske talenter 2010!
Musiker og danser, Mauricio Evensen. Men før turneen,er han å se på norske Som vi alle senere har fått vite. Toraderløven har i all hemmelighet,tatt med seg, Kan si så mye som,når dere ser å hører overraskelsen. På norske talenter,er de begge,kledd i flotte telemarksbunader. Ka den store overraskelsen er,og gikk han videre i norske talenter 2010? Når de er å se på norske talenter Følg dem på tv2.no (talenter) eller på bloggen: http://www.tv2underholdning.no/norsketalenter/ http://toraderspillerogdanser.blogspot.com/ Mvh leder Følg Toraderløven og kjæresten,på Norske talenter 2010,på tv2!
Toraderløve/Danseløve kjendisen og kjæresten, er å se på Følg dem på tv2.no,bloggen,og facebook. http://www.tv2underholdning.no/norsketalenter/ http://toraderspillerogdanser.blogspot.com/ http://www.facebook.com/mcio.torader1?ref=profile#/group.php?gid=219739060865 Annonse | |||||||||||