Perler for svinVender tilbake til origoNo og merker meg at den typen informasjon som origoNOerne setter pris på, sjelden er den typen informasjon jeg forventer å få kred for. Hvorfor har for eksempel INGEN ringt til riksmediene og meldt meg inn som en selvsagt ekspert på håndtering av onlineunger? Mitt innlegg om hvordan håndtere spilleavhengige unger, er jo faktisk fornuftig, følelsesladd og helt i tiden.
Må ikke glemme å huske at det er sommer hvert årDet er såpass fryktelig at det er lenge til neste år og det hjelper såpass lite at det finnes andre festivaler i verden at det er nesten ikke til å holde ut men bilder hjelper alltid. Litt. Midlertidig tekstanalysePå forsiden av Magasinet denne uka var et bilde av en hippiefamilie som ble jaget av pressen lenge etter at de hadde vært hippier, men som har krystaller til å grine av i et fat midt i stua si. Kommentaren fra DokkHolm handla om IKEA eller om bærplukking eller om billig arbeidskraft eller om hvor fattige de er i India. Jeg blir alltid innledningsvis optimistisk når jeg leser de tekstene, og lurer alltid etterpå hva de egentlig handla om. Et bilde over to sider der det meste var svart og litt av bildet var noen som danset, viste seg å handle om at Uruguay (kanskje) og Argentina nå går sammen om å få tango inn på FNs liste over kulturskatter (tror jeg det var). Jeg ble usikker på om danser er på sånne lister, men håper at både mazurka og polka og merengue er berga inn på lista dersom den tar inn danser. Matsidene handla om svinekjøtt på nye måter og det så godt ut. Restaurantsidene handlet om Meat Market som så nakent og trist ut og som jeg aldri hadde hørt om før – enda jeg er på Aker Brygge flere ganger daglig. Konfirmasjonsbildet var av en blond dame jeg har sett på tv, men som jeg ikke husker hvem er. Nemi handlet om at alle andre enn Nemi er fryktelige. Dette var slett ikke verst til å være en uhjulpen og midlertidig magasinetanalyse. Den eneste jeg muligens har fornærma, er han som trodde han dro et jævlig godt poeng i å sammenlikne bærplukking og IKEA. Heter det forresten unbraco (som han skrev) eller umbraco (som jeg trodde det het)? Tretti dager
Femten dager
Har du interesse for elektroniske arkivløsninger og digital saksbehandling?Ja. Det er fullstendig bortkastet energi å irritere seg over tekster i stillingsutlysninger som det ikke er aktuelt å forholde seg til. Men det er fristende å møte opp på det elektroniske, kommunale arkivet om noen uker for å se hvordan en person med interesse for elektroniske arkivløsninger og digital saksbehandling ser ut. Det kan også være aktuelt å følge etter vedkommende til puben for deretter å ta kontakt og spørre Hva er interessene dine da? Jeg skal vedde tusen kroner på at elektroniske arkivløsninger og digital saksbehandling ikke blir nevnt. Note to selfHusk å aldri-aldri-aldri bli en origorumpesmerte. Den jobben er tilsynelatende allerede besatt uansett. Husk at det finnes andre kanaler der det går an å være en omfattende rumpesmerte uten å plage andre. «Vil du starte din første samtale nå?»På en skala fra 1 til 2; hvor ensom må man være for å følge en oppfordring om å starte sin aller første samtale? Tallet i dag er 2. Skal jeg i tillegg bruke ropert for å skaffe innlegget mest mulig oppmerksomhet? Hva tenker vi til vanlig om folk som står helt alene med roperter og prøver å skaffe seg mest mulig oppmerksomhet? Shit. Blir dette veldig Hon med fönen? Tusener på tusener av spørsmål. Ikke et eneste svar. Heldigvis. Annonse | |||||||||||
Nyeste kommentarer