Forum: jorunns samtaler

Perler for svin

wow

Vender tilbake til origoNo og merker meg at den typen informasjon som origoNOerne setter pris på, sjelden er den typen informasjon jeg forventer å få kred for. Hvorfor har for eksempel INGEN ringt til riksmediene og meldt meg inn som en selvsagt ekspert på håndtering av onlineunger?

Mitt innlegg om hvordan håndtere spilleavhengige unger, er jo faktisk fornuftig, følelsesladd og helt i tiden.

Jeg anbefaler følgende fornuftige sjekkliste dersom du er en bekymret forelder (eller annen type pårørende):

• Bli kjent med unga dine
  • La dem vise deg hva de holder på med – de er faktisk veldig stolte av livet sitt online
  • Skaff deg din egen onlinetilværelse – sånn at du kan snakke med unga der de er mest
  • Overgi kåken din til et LANparty i ny og ne
  • Husk for øvrig at unger juger om alt – ingenting gir sens før du skjønner akkurat dette
  • Glem ikke at det er du som betaler for nettilgangen og at det helt fint går an å kutte tilgangen – ingen spilleavhengige klarer seg med naboens trådløse
  • Ikke gå av veien for indoktrinering – folk som ikke tør indoktrinere unga sine er ikke politisk korrekte – de er velmenende teitinger
  • Klipp ut alt du finner om folk som har driti seg ut på grunn av spillavhengighet – og lim det opp et sted der det blir lest
  • Referer alt du leser om elendighet knytta til online gaming
  • Ta med deg unga ut av huset
  • Bruk tvang – ikke belønning
  • Lag avtaler med unga på ugunstige tidspunkter – sånn at du bevisst saboterer online raiding
  • Det høres grusomt ut – men det er helt nødvendig
  • Tving med deg unga til steder som er offline
  • Ikke bry deg om at de lider – for det gjør de garantert
  • Vær forberedt på å være ekstremt upopulær i perioder

Må ikke glemme å huske at det er sommer hvert år

Vobeat Roskilde 2009

Det er såpass fryktelig at det er lenge til neste år og det hjelper såpass lite at det finnes andre festivaler i verden at det er nesten ikke til å holde ut men bilder hjelper alltid. Litt.

Roskilde 2009 – fra granmobilen

Midlertidig tekstanalyse

je ne cherche pas – je trouve

På forsiden av Magasinet denne uka var et bilde av en hippiefamilie som ble jaget av pressen lenge etter at de hadde vært hippier, men som har krystaller til å grine av i et fat midt i stua si.

Kommentaren fra DokkHolm handla om IKEA eller om bærplukking eller om billig arbeidskraft eller om hvor fattige de er i India. Jeg blir alltid innledningsvis optimistisk når jeg leser de tekstene, og lurer alltid etterpå hva de egentlig handla om.

Et bilde over to sider der det meste var svart og litt av bildet var noen som danset, viste seg å handle om at Uruguay (kanskje) og Argentina nå går sammen om å få tango inn på FNs liste over kulturskatter (tror jeg det var). Jeg ble usikker på om danser er på sånne lister, men håper at både mazurka og polka og merengue er berga inn på lista dersom den tar inn danser.

Matsidene handla om svinekjøtt på nye måter og det så godt ut.

Restaurantsidene handlet om Meat Market som så nakent og trist ut og som jeg aldri hadde hørt om før – enda jeg er på Aker Brygge flere ganger daglig.

Konfirmasjonsbildet var av en blond dame jeg har sett på tv, men som jeg ikke husker hvem er.

Nemi handlet om at alle andre enn Nemi er fryktelige.

Dette var slett ikke verst til å være en uhjulpen og midlertidig magasinetanalyse. Den eneste jeg muligens har fornærma, er han som trodde han dro et jævlig godt poeng i å sammenlikne bærplukking og IKEA. Heter det forresten unbraco (som han skrev) eller umbraco (som jeg trodde det het)?

Tretti dager

polsk trikkeholdeplass

• Jeg gidder ikke lenger egentlig takke familien for støtten, for det har gått opp for meg at de er glade for at jeg har noe å holde på med
  • Arbeidsgiveren min gir meg fortsatt lønn enda de fleste prosjektene mine er gått nedenom
  • Landsbyen som vi trodde vi bestilte i Afrika, viste seg å være en gutt som er flink på skolen og pen i tøyet på bildet
  • Likevel er hver origoNOdag full av oppfordringer om å bestille flere landsbyer
  • For å være flink, har jeg meldt meg inn i cirka 30 soner og jeg har laget 3 egne soner uten å vite hvorfor jeg gjorde det
  • På de nye sonene har jeg blitt kjent med folk som er opptatt av ting som jeg egentlig ikke ante at JEG var særlig opptatt av, men som jeg begynner å bli litt opptatt av
  • Hage, katter, køntrimusikk og pyntegjenstander
  • Ja. Pyntegjenstander
  • Jeg prøvde å melde meg inn noen mer faglig sterke soner, men skjønte fort at jeg ikke passet inn
  • Det er mulig jeg burde brøshe opp fremmedordrepertoaret
  • Eller kanskje ikke
  • Jeg hater jo fremmedord
  • Toppen på hatlista er kompetanse, kommunikasjon og stigmatisering
  • Men stigmata er et greit ord; særlig denne uka som forsåvidt er stigmataopphavsuka; faktisk er det akkurat i dag stimataopphavsdagen
  • Faglig sterke origoNOere vil påpeke at verken kompetanse, kommunikasjon eller stigmatisering strengt tatt regnes som fremmedord
  • [ ]3
  • Det var symbolet for meg som stikker ræva ut av bilvinduet for å si hva jeg mener om folk som bygger fremmedord inn i dagligtalen og later som om det er helt greit
  • Duster
  • Til slutt vil jeg bare si at det eneste som fortsatt egentlig betyr noe, er hvor tykk du er
  • Og det er som regel bedre å være premenstruell enn gravid

Femten dager

• Først vil jeg takke familien som har støttet meg i denne tiden
  • Deretter vil jeg takke arbeidsgiveren min som fortsatt gir meg lønn
  • Så vil jeg takke barna i Afrika som hver dag har minnet meg på å bestille en landsby eller to
  • Jeg vil også takke origoNO som byttet ut barna i Afrika med Djuice da jeg hadde bestilt landsbyen i Afrika
  • Nei. Nå ser jeg at de har forskjellige ting jeg skal kjøpe på forskjellige steder på origoNO
  • Da vil jeg benytte anledningen til å si at jeg kommer aldri til å kjøpe Djuice
  • Men jeg kommer alltid til å være glad for at Djuice delte ut regnkapper på Øya det året gud prøvde å straffe han lille norske vokalisten med verdens verste haglskur
  • Sondre Lerche var det visst
  • Forsvant han for godt etter den haglskura?
  • Selv om jeg sikkert har brukt opp tiden min nå, vil jeg gjerne benytte anledningen til å si at dersom God Channel kommer i Riks-tv-pakka mi, så er det slutt mellom oss
  • Mellom meg og Riks-tv
  • Jeg har nettopp lest en rystende artikkel om God Channel i Information
  • Og Information lyver aldri om noe
  • God Channel har kontakter helt inn i de mest erkekonservative republikanske kretser
  • Så vil jeg takke de to gutta som lagde filmen jeg så i går som jeg ikke husker hva heter
  • Men som viste at til og med George Clooney kan være døll
  • At de også hadde gjort Brad Pitt døll i samme filmen, er utilgivelig
  • Absolutt utilgivelig
  • Så lurer jeg nokså mye på hvorfor det er blitt in å sette tupé på Aksel Hennie
  • Når han er så supah uten tupé
  • Tror ikke det var noe særlig mer
  • Bortsett fra at det spiller da ingen rolle om JanTomas først anbefaler unge kvinner ikke å amme, deretter gifter seg med en tenåring og så synger inn en plate
  • Bare slutt å snakke om det
  • Til slutt vil jeg bare si at det eneste som egentlig betyr noe, er hvor tykk du er

Har du interesse for elektroniske arkivløsninger og digital saksbehandling?

MAPPE

Ja. Det er fullstendig bortkastet energi å irritere seg over tekster i stillingsutlysninger som det ikke er aktuelt å forholde seg til.

Men det er fristende å møte opp på det elektroniske, kommunale arkivet om noen uker for å se hvordan en person med interesse for elektroniske arkivløsninger og digital saksbehandling ser ut.

Det kan også være aktuelt å følge etter vedkommende til puben for deretter å ta kontakt og spørre Hva er interessene dine da?

Jeg skal vedde tusen kroner på at elektroniske arkivløsninger og digital saksbehandling ikke blir nevnt.

Note to self

Kroppsspråk

Husk å aldri-aldri-aldri bli en origorumpesmerte. Den jobben er tilsynelatende allerede besatt uansett. Husk at det finnes andre kanaler der det går an å være en omfattende rumpesmerte uten å plage andre.

«Vil du starte din første samtale nå?»

På en skala fra 1 til 2; hvor ensom må man være for å følge en oppfordring om å starte sin aller første samtale? Tallet i dag er 2.

Skal jeg i tillegg bruke ropert for å skaffe innlegget mest mulig oppmerksomhet? Hva tenker vi til vanlig om folk som står helt alene med roperter og prøver å skaffe seg mest mulig oppmerksomhet?

Shit. Blir dette veldig Hon med fönen?

Tusener på tusener av spørsmål. Ikke et eneste svar. Heldigvis.

haplos

Annonse