Mindre fyrverkeri i år?Nyttårsaften var det faktisk stille etter klokka 01:00! Det kan jeg ikke huske å ha opplevd før! Vanligvis har vi hørt smell og hyling fram til klokka var både 02 og 03. Var det finanskrisen eller var det rakettforbudet som gjorde at det var langt mindre fyrverkeri enn vanlig? HuskerutaI midten av november var jeg så heldig å få en tur med “Kong Harald” fra Bergen til Molde. Spent trippet jeg ombord, og fant båten både lekker og trivelig. De lekreste retter ble servert med tilhørende god drikke. I det vi legger ut fra Bergen får vi høre at været er blitt litt bedre enn forventet, men at vi må regne med noe “rulling” på turen. Jeg er ikke så ofte til sjøs, og tenkte ikke så mye over hva det måtte bety. Tidligere havopphold på tilsvarende skuter har gitt meg den idéen at min mage ikke er så verst sjøsterk. SeJeg liker å fotografere. Noen ganger tar jeg med “skikkelig” utstyr og bestemmer meg for å gå på fotojakt. Da henger jeg vårt digitale speilreflekskamera om halsen, og rusler av gårde. Jeg tar ofte svært mange bilder av samme motiv. Det handler nemlig om å SE. Du ser forskjellige ting ved samme motiv alt etter hvordan du ser på den. Stå, sitt på kne, legg deg ned …. Du vil hele tiden finne noe nytt. ![]() Fisketorget, Bergen, nov.2008 — Tidlig, regnvåt novembermorgen i Bergen. Ja – lyset var faktisk så blått. For å klare å fange det med mobilkamera satte jeg på innstillingen “nattmodus”, og da er utfordringen å holde mobilkameraet fullstendig i ro. Annonse | |||||||||||
Nyeste kommentarer