Forum: Per-Eriks samtaler

Day Day

Dagen i dag skulle vært en gledens dag. I alle fall for alle PS3-eiere med sansen for en av tidenes beste spillserie.

Jeg snakker selvfølgelig om Metal Gear-serien. Spillserien skapt av japans mest kreative hjerne, Hideo Kojima og utgitt av spillselskapet KONAMI.

Ikke bare har denne spillserien fasinert meg gjennom sin spillbarhet, uforutsigbarhet og historie. Men den har fått meg til å åpenbare følelser jeg ikke trodde spill kunne by på. Etter å ha fullført Metal Gear Solid 2 : Sons of Liberty (på Playstation 2), ble jeg så oppslukt av historien at tårene sprutet.

Men det begynte ikke der. Dette eventyret startet for min del i 1999 på første generasjon Playstation. Jakten på Metal Gear Rex var i gang.
Gudene vet hvor mange timer som gikk med til å spille dette spillet og dets tilleggspakke.

Det var riktignok Colin McRae Rally, som fikk meg til å kjøpe Playstation i sin tid, men maskinen begynte etter hvert å leve med Metal Gear Solid. Og da MGS2 ble varslet til PS2 i 2001, oppgraderte jeg maskin også. Likesom PS3 ble kjøpt da den kom – MGS4 er jo på trappene.

Og om du lurer på det, ja jeg spilte selvfølgelig MGS3:Snake Eater på PS2 også.

Men tilbake til dagen i dag, den store dagen, selveste Day Day eller D-dagen om du vil. Jeg klør av glede etter å spille. Klør gjør jeg også i pannen, etter å ha pådratt meg utslett fra sol eller bilvaskemidler denne helgen.

Det begynte i forrige uke, Metal Gear Online Beta-versjonen, ble behørig lastet ned fra den helt nyrenoverte Playstation Store. Spillet ble innstallert og startet.
Da begynte ballet – Hmmm… Du må oppgradere til versjon 1.01 av spillet. Og gjett om jeg forsøkte på det. Dag og kveld gikk, ingen oppdatering var å få tak i. Trøstet meg med at min tur, ja den kommer, tålmodighet er en dyd…
Til slutt fikk jeg lastet ned patchen, og delt den med 13-14 andre ivrige spillere på torrent-nettverket.

MEN – neida. Nå måtte jeg registrere en KONAMI Online- og GAME-ID. Noe som skulle vise seg å være vanskeligere enn å møte Kongen, Elvis og Jørn Hoel på en og samme dag.
Endelig – i dag, etter å ha forsøkt siden fredag, fikk jeg til å registrere ID.
Trafikken på hjemmesiden til KONAMI har vært enorm.

Sluttet på jobben ved 14-tiden i dag. Tenker som så at nå skal det hele nytes. Men neida – Error, error, error og ja gjett – Error!!
Kommer ikke inn på serverne.

Det ender med at jeg begynner å google litt – og hva kan jeg så lese:
IMPORTANT NOTICE for all METAL GEAR ONLINE PREMIERE BETA players

We would like to thank all players for their keen interest in taking part in the beta test.
However, we regret to inform you that due to extraordinary levels of traffic from all around the globe, we have been unable to run the service to the level we expected.
As a temporary measure, we will be suspending the European public beta test and restart it once we stabilize our server.
We would like to apologize for all inconveniences as well as confusion caused.

We would like to add that due to the above reasons, we will be making the following changes to the schedule:

1) Suspend beta test: As of 21/04/2008 08:00(CEST)
2) Restart date: TBA. We will be making another announcement on
22/04/2008 08:00(CEST)
3) Beta Test closure: This will now be on 11/05/2008 at 24:00(CEST) rather than 06/05/2008 at 24:00(CEST)

Kyss meg langt opp i… Hva i …
Unnskyld, unnskyld, unnskyld, kommer det fra nikke-landet i Østen.
Det holder ikke, måtte Harakiri og Seppuku slå ned! Bushido-læren eksisterer vel fortsatt noen steder.

I den reneste “Tor i etaten-stilen” klør utslettet verre nå, og jeg trenger litt alenetid all by myself. Men utslettet skyldes neppe sol eller vaskemidler, dette er KONAMI utslett, sendt meg som et omen fra selveste Solid Snake.

PS. Om ikke det var nok, ble dette innlegget slettet av ukjente årsaker da jeg skulle lagre det. Men dyktige origo-medarbeidere, reddet dagen ved å gjenskape innlegget. Dermed ble det kun en sår hånd som følge av at kjøtt møtte treverk i høy hastighet. Takk Alexander Staubo.

Annonse